[ Pobierz całość w formacie PDF ]

2. Przykłady zabaw:  Huśtawka ,  Marynarze ,  Zielona żabka na drzewie .
Poziom II
1. Cele:
 rozwijanie umiejętności pokonywania przeszkód w warunkach naturalnych,
 pokonywanie strachu przed podejmowaniem prób.
2. Przykłady zabaw:  Muchy łażą po ścianach ,  Dzięcioł ,  Przedostań się na drugą stronę .
Poziom III
1. Cele:
 stosowanie prawidłowego chwytu podczas wspinania się, dzięki temu możliwe staje się
wykonywanie różnych zadań, np. zwisy, półzwisy, chwyt tylko jedną ręką.
2. Przykłady zabaw:  Statek kołysze się ,  Kto potrafi?  ,  Ucieczka przed wilkiem ,  Po-
wódz .
Poziom IV
1. Cele:
 pokonywanie toru przeszkód wymagającego umiejętności wspinania się, przewijania,
przechodzenia po różnych przyrządach bez zstępowania na ziemię.
2. Przykłady zabaw:  Koty na płoty ,  Małe niedzwiadki ,  Małpki w ogrodzie zoolo-
gicznym .
Zabawy z elementami podskoku i skoku
Poziom I
1. Cele:
 nauka poprawnego wykonania ruchu: odbicie się i zeskok na ugięte kolana.
2. Przykłady zabaw:  Piłka skacze ,  Wróbelki ,  Wróbelki i kot ,  Spłoszone wróbelki ,
 Zające w ogrodzie .
Poziom II
1. Cele:
 poprawne wykonywanie podskoków, zeskoków w dół (np. do piaskownicy) oraz prze-
skoków (np. przez linkę).
2. Przykłady zabaw:  Przez płotek ,  Szkoła jazdy konnej ,  Konie biorą przeszkodę ,  Po
drabince ,  Pajac skacze .
45
Poziom III
1. Cele:
 nabywanie umiejętności miękkiego i płynnego wykonywania serii podskoków,
 próby skoków w dal i wzwyż z rozbiegiem.
2. Przykłady zabaw:  Wyszywanie ,  Szycie ściegiem na maszynie ,  Szczur .
Poziom IV
1. Cele:
 nabieranie wprawy w płynnym wykonywaniu podskoków oraz prawidłowym odbijaniu
się i zeskakiwaniu.
2. Przykłady zabaw:  Koszenie trawy ,  Pochód pajaców ,  Defilada pajaców .
Gry i zabawy na powietrzu
Zabawy i gry na powietrzu uwarunkowane są przez pory roku oraz rodzaj terenu, jakim
dysponujemy. Można organizować wyścigi, gonitwy, pościgi  jeżeli w ogrodzie jest duży
trawnik czy inne miejsce do biegania. Jeśli jest górka  można prowadzić wbieganie i zbie-
ganie z pochyłości. Na urządzeniach terenowych dzieci wspinają się, przedostają przez prze-
szkody, przechodzą przez tunele i przeplotnie, robią zwisy na drabinkach, celują do kosza
itd. Jeżeli możemy wyjść z dziećmi poza teren przedszkola np. do parku czy do lasu, zaba-
wy można wzbogacić, wykorzystując naturalne warunki i materiał przyrodniczy, np. szysz-
ki, kasztany do celowania, pnie drzew do chowania się.
Zabawy w terenie (las, park)
1. Cele:
 swobodne, spontaniczne poruszanie się,
 kształtowanie zwinności, zręczności, szybkości, wytrzymałości,
 zdrowa rywalizacja.
2. Przykłady zabaw:  Kukiełka i zięby ,  Rzuty szyszkami .
Zabawy na śniegu
1. Cele:
 rozwijanie pomysłowości i własnej inwencji w zabawach,
 nabywanie wiary we własne możliwości i siły.
2. Przykłady zabaw: udeptywanie ścieżek, chodzenie po śladach (nauczycielki, kolegi),
lepienie bałwana, lepienie i rzucanie śnieżkami, usypywanie śnieżnych kopców, budowa-
nie śnieżnych budowli (igloo), jazda na sankach: wożenie się, zjazdy z górki, nauka
poruszania się na nartach.
Zabawy w wodzie
1. Cele:
 oswajanie z wodą, hartowanie ciała.
2. Przykłady zabaw: brodzenie w płytkiej wodzie, wyszukiwanie kamyków, wskakiwanie na
nogi, leżenie przodem i tyłem w podporze (na płytkiej wodzie).
46
2. DOSKONAL SPRAWNOZ RUCHOW
POPRZEZ WICZENIA GIMNASTYCZNE
Kościec dziecka 3 4-letniego posiada dużo chrząstek, ilość punktów kostnienia jest
bardzo mała. Kręgosłup jest giętki i elastyczny. Naturalne krzywizny nie są jeszcze ukształ-
towane. Połączenia stawowe są bardzo nietrwałe i dlatego są narażone na zwichnięcia, skrę-
cenia i odkształcenia. Mięśnie są słabe, rozległe, posiadają dużo wody. Należy unikać wysił-
ku o tym samym charakterze i ćwiczeń statycznych (są dla dziecka nużące i monotonne). [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • forum-gsm.htw.pl