[ Pobierz całość w formacie PDF ]

jednak Technorati skupia się wyłącznie na blogach, dając Ci dodatkowe infor-
macje o tym, co ludzie naprawdę myślą. Technorati posiada również narzędzie
zwane  authority (autorytet), porządkujące blogi w rankingu według tego, ile
innych stron i blogów odwołuje się do danego blogu.
4. Google Blogs
Google posiada własną wyszukiwarkę blogów, która czasami przynosi rezultaty
bardzo różne od udostępnianych przez Technorati. Sztuka polega na tym, żeby
uporządkować wyniki wyszukiwania według daty (w ten sposób widzisz najnow-
sze posty). Z pewnością zobaczysz link  sortowanie wg daty w prawym górnym
rogu. Istnieją jeszcze inne wyszukiwarki blogów, np. IceRocket.
68 SZEZ PIKSELI ODDALENIA
5. Wyszukiwarki internetowe
Nawet jeśli Google jest tą wyszukiwarką, z której użytkownicy korzystają naj-
częściej, trzeba również wiedzieć, co na Twój temat znajdą wyszukiwarki Yahoo!
i Microsoft. Powinieneś zwrócić uwagę na dwie sprawy. Pierwsza  jak wiele
wyników pojawia się dla wyszukiwanego hasła (jeśli chcesz sprawdzić, ile szumu
wywołujesz w internecie, określ, czy trend jest rosnący czy malejący). Druga
sprawa to słabo znane narzędzie. Jeżeli wpiszesz w wyszukiwarce Google adres
strony internetowej w ten sposób:  link:www.twistimage.com/blog (oczywiście
zamiast adresu mojej strony wpisz swój), otrzymasz listę wszystkich stron in-
ternetowych, które obecnie odwołują się do strony podanej w adresie.
Zwietnym sposobem budowania własnej reputacji jest zamieszczenie linku do
istniejącej wartościowej strony internetowej, na której umieszczono link do twojej
strony. Możesz korzystać z wyszukiwarki Google, Yahoo! czy Microsoft Bing
(nie zapominaj o wyszukiwaniu na lokalnych stronach wyszukiwarki). Zrozumie-
nie tego, dlaczego na niektórych stronach znajdują się linki do Twoich treści,
jest potężnym narzędziem badania rynku, którego nie powinieneś zlekceważyć.
6. Statystyki wyszukiwarki Google i Facebook Lexicon
W internecie możesz nie tylko sprawdzić, co o Tobie piszą, ale również porównać
swoją markę z innymi markami. Takie narzędzia jak statystyki wyszukiwarki
Google oraz Facebook Lexicon dostarczają informacji zwrotnych w postaci liczby
wzmianek na dany temat, a także udostępniają badania rynku z uwzględnie-
niem regionu, języka oraz powiązanych interesujących Cię tematów.
Należy pamiętać o tym, iż zaobserwowany duży ruch na stronie niekoniecznie
oznacza, że wszystko jest w porządku. Przyczyny odwiedzin Twojej strony mogą
mieć negatywny charakter. Większość tych narzędzi po prostu mierzy natężenie
ruchu w sieci. Aby poznać prawdziwe opinie klientów, musisz szukać głębiej.
Internet oferuje Ci podstawową, darmową i autentyczną grupę fokusową,
której nie musisz zamykać w pokoju z kawałkiem pizzy, żeby poznać jej opinie.
Członkowie tej grupy wyrażają swoje zdanie (pozytywne, negatywne lub neutral-
ne), nie będąc ocenianymi, a w internecie dzielą się swoimi opiniami z wielką
pasją. Czy naprawdę możesz to wycenić? Czy możesz sobie pozwolić na to, aby
ich nie wysłuchać? [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • forum-gsm.htw.pl